Tuesday 14 February 2012

curly girl

Hello, Curly Girl. I remember how this book revolutionized my life several years ago. (Thanks, Mary Hall). Who knew that too much shampoo could be toxic to curly hair, and what it really needed, in contrast with straight haired people, is more oil! Ahh, although i might not have this book on my shelf, it is in my heart!
I even took one step further and overcame my childhood fears. I clipped bangs for myself! It was a bold move, probably encouraged by plenty of pregnancy hormones, but I love it!
Can you see the wildness in my eyes directly after clipping my hair and wondering if I had made a horrible mistake?!
I wonder if Lydia will fall to the same fate as me....straight hair as a kid and curls as a teenager?
Hej, lockig flicka. Jag kommer ihåg hur den bok hade revolutionerad mitt liv några år sen. Tack Mary Hall! Vem visste att lockig hår blir uttorkat av shampoo och behöver mer olja i det än vanliga hår? Den bok kanske inte sitter på mitt bokhylla men det finns i mitt hjärta.
Ett steg till, jag har klippt en lugg! Det var en barndoms mårdrom, men det gick bra nu! Tack var gravida hormoner, jag gjorde det över huvudtaget.
Kan du ser i mina vilda ögonen att jag har just klippt luggen och undrar om det var ett stor misstag!
Nästa frågor, ska Lydia får samma som mig....rakt hår som barn och lockig i tonårs åldern...? Vi ska se....

No comments:

Post a Comment

Systematic Theology, Chapter 39

*Just a reminder that this study of Wayne Grudem's book, Systematic Theology, is not by any means me teaching, but rather a simple sum...